Vijf landen tocht

4-7-12

4-7-12 Oisterwijk

De stoute schoenen maar aangetrokken en terug naar huis fietsen.
Omdat we toch een goede conditie hebben en de billen kunnen het nog aan dan maar naar huis ook op de fiets.
Over de billen gesproken in het laatste verslag geef ik de tip hoelang wij zo lang op het zadel kunnen blijven zitten.
Om 8:30 uur zaten wij alweer op het zadel want we hadden de tijd hard nodig om de afstand te halen die we wilde.
Nog 10 min op het zadel of er staken 5 everzwijnen over ik heb nog foto's gemaakt het is in lang gras misschien zien jullie wat.
We gaan de LF 7 volgen de Oeverlandroute alleen bij Eindhoven wippen we even over op de LF 13 om niet door de stad te gaan.
Om door een stuk natuurgebied te kunnen moesten we een wildrooster over dat is nog niet zo erg
maar als er paarden op de weg staan en ze komen voor dat rooster staan dan is het wat anders.
Voor het rooster is een bord met handleiding over het wild wat daar rond loopt.
Je moest afstand houden dit betekent we kunnen er niet door.
Nu ben ik niet zo'n held met paarden dus ik denk ze gaan wel weg maar nee.
Na een paar minuten komt er een groep fietsers aan van af de andere kant dus wacht ik af wat er ging gebeuren.
De groep bestond uit ouderen vrouwen en mannen en 2 kinderen een man stapte op de paarden af
en riep wat tegen de paarden en aaide er een over zijn hoofd hier was het paard niet van gediend en wilde de man bijten de man gaf het paard een tik op en zijn kop het paard liep weg.
En zo hielp hij zijn hele groep door de paarden.
De tactiek herhaalde hij ook voor ons en zo vervolgde wij weer onze weg
Met regelmatig een pauze en een hapje en drinken dan kom je er wel dachten we.
En dat deden we ook ik heb nog nooit zoveel water gedronken we hebben 3 liter mee en die was op ook, ook nog melk en ice tea.
Het was wel factor 30 weer de zon was of opzij of van achter en de wind ook.
Omdat het vlak was reden we tussen de 20 en 21 Km/uur gemiddeld komt dit neer op 18.5 Km/uur.
Vlak voor de de camping even lekker pasta gegeten en dan op naar de camping voor een douche en rust.
Morgen weer verder waarheen dat gaan we nog bespreken.

Gereden: 131 Km
Totaal gereden:1376 Km.
Schatten:

Reacties

Reacties

tom

Jullie fietsen per dag steeds meer kilometers,het zijn net etappes van de tour.
Van Oisterwijk naar Spaarndam nagekeken op de planner van de ANWB op de fiets is 121 km,
Doe je best

Martin en Eveline

Cor, ik ben ook niet van de paarden. Maar de paarden ook niet van jou, want jij zegt kop. Dat mag niet, een paard heeft een hoofd. Dat is gewoon het probleem, ik zeg namelijk poten i.p.v. benen, en dan gaan ze dus met hun benen op mijn poten staan. Enfin, paarden horen onder je motorkap, of in de worst.
oei, nu hebben we vast boze lezers. Zet 'm op, doen jullie morgen de laatste km's in een keer? Ik vind 131 op een dag wel veel hoor, mijn billen kunnen dat niet aan.

An

IK begrijp dat het einde reis is wat een prestatie,mochten we jullie ontmoeten in de feest week dan pakken we een pint,opjullie prestatie,gegroet AN

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!