Vijf landen tocht

3-7-2-12

3-7-12 Herkenbosch Nederland

Een dag verlaat i.v.m. slechte verbinding.

We sloten vandaag zelf de B&B want de Bazin moest aan het werk buitenshuis (dat had ze ook nog).
Verder alles goed geregeld hoor, ze zag aan Mar dat alles goed zou komen.
En het kwam goed om 9 uur weer op de fiets.
We volgen vandaag de Rur in het Nederlands de Roer richting Roermond ze komt uit in de Maas.
We fietsen vlak langs de Roer op een vrijliggend fietspad we gaan onder wegen en sporen door.
Het meeste is van dat pad als je er overheen fietst hoor je de banden knarsen het lijkt alsof je 30 gaat met ene keer de Roer links en dan weer recht en ook nog met mooi weer, dit is waar een fietser van van droomt.
Rond 11 uur even een dorp in voor wat lekkers bij de koffie en dan een bankje op zoeken.
Nu zijn er heel veel bankjes op de route dus Mar kan kieskeurig wezen geen mooi uitzicht gaat het niet door te veel zon gaat het ook niet door maar dan komt toch het droom bankje en dan is het smullen maar.
Onderweg nog een augurken rooimachine gezien daar liggen dan 16 mensen op hun buik en gooien de augurkjes op een lopende band en ga zo de wagen in de potjes komen later denk ik die zag ik niet.
We hebben er een flink tempo in zitten want we zakken nog steeds met de Roer mee naar beneden.
En dan komen we in Voldorp aan boodschappen gedaan want we gaan weer in een trekkershut.
Bij de plaatselijke kroeg nog een biertje gedaan en dan op naar de hut.
Het was nog wel 11 Km maar het ging goed, wel nog even over een paarden pad maar vooruit.
moet kunnen we werden nog ingehaald door 3 dorsmachines (zie foto) dit was wel bijzonder want iedereen langs de weg kwam zijn huis uit.
Maar daar waren we dan in de hut omdat we geen pannen mee hadden want die kan je altijd huren
bij de hut vroegen we om pannen, hij had daar nog nooit van gehoord maar kom maar mee naar de keuken zoek maar uit.
2 pannen uitgezocht en straks lekker koken.
De foto's komen later want ik heb hier slecht bereik.
En als toegift we fietsen ook nog naar huis dus blijf kijken.

Gereden: 94 Km
Totaal gereden:1245 Km.
Schatten: 0

Martin en Eveline

Nou, Mart is weer veilig geland hoor! Een paar kilo zwaarder van het goede Oostenrijkse eten, en uiteraard de nodige euro's lichter, dat gaat altijd gelijk op, vinden jullie ook niet?
Wat die augurkenmachine betreft, ik zag ook geen Martine Hak erop staan, dus dan zie je ook geen potjes Cor!
Maar jullie hebben een prachtige tocht gemaakt, en alweer bijna thuis. Ook weer fijn hoor, Mart is tenminste blij dat ie weer een gewone bak koffie kan zetten.