Vijf landen tocht

1-7-12

1-7-12 Birgel

Afscheid genomen van het hotel en 9:30 op de fiets langs de Moesel op weg naar Birgel.
Na een uur fietsen het begin van de Eifel bereikt, en daar begint het klimmen.
Het zijn lastige klimmen heel kort en heel steil.
Maar om 11 uur is buienradar toch een onbetrouwbare reisgenoot niks te zien en wij zijn bezig om de boel droog te houden.
De hoezen om de tassen en zelf ook maar wat aan gedaan en wachten tot het wat beter weer is.
Na een half uur klaart het op en we gaan weer van start.
Nu druppelen de bomen nog wat na maar al snel konden de jassen weer uit en fietsen we weer in ons normale kledij.
Het is heel mooi in de Eifel je kan blijven foto's maken alles in mooi.
We fietsen over vrij liggende fietspaden en volgen het riviertje Kyll het fiets heerlijk.
We kunnen naast elkaar fietsen het is vrij rustig het lange gras aan de kanten strelen je knieën
(dit kan zo in de boeket reeks) maar de steile klimmen nekken ons toch mooi.
Alle tandwielen zijn gebruikt en het blijkt je hebt er te kort het is zo steil af en toe dat er gelopen moet worden.
Dat lopen hoeft niet lang want het is kort maar hevig en daarna komt de snelheid wel weer.
De uitzichten zijn zo mooi je zou overal wel een foto van kunnen maken.
Het voordeel van vandaag is dat we steeds langs een spoorlijn fietsen dus eventueel kunnen we ook met de trein een stuk overslaan.
De verleiding is soms groot maar je hebt een doel dus daar gaan we voor.
Met regelmatig een stop en genietend van de mooi uitzichten komen we erachter dat het wel eens later zou kunnen worden dan dat we gewend zijn.
Het hotel opgebeld en verteld dat het weleens 7 uur zou kunnen worden voordat wij arriveren.
Geen probleem is altijd goed.
Genieten van het uitzicht links en rechts komen we om 19:10 uur bij het hotel aan.
De fietsen staan in de feestzaal even opgefrist en dan een biertje en lekker eten deze dag is weer naar volle tevredenheid volbracht.

Gereden: 108 Km
Totaal gereden: 1055
Schatten:0
Max Hoogte: 420 mtr.

Paula

Hallo fietsende vakantiegangers,
Leuk om iedere dag een verslag te lezen! Tja, dat klimmen weet wat. Maar eenmaal op de bestemming met een voldaan gevoel dat het toch maar weer gelukt is,is wel super hè. Wij mogen weer aan het werk morgen, maar kijken stiekem al weer uit naar de volgende fietsvakantie.... ;) ...Fietsen in het buitenland blijft veruit favoriet. Veel klimplezier nog.Zet hem op
Groeten Paula

Saskia

Hallo Cor en Marja,

Leuk hoor om iedere keer te lezen waar jullie nu ongeveer zijn.En wat hebben jullie veel kilometers gemaakt zeg!
Hopelijk hebben jullie de laatste dagen van jullie tocht vooral mooi weer en genieten jullie nog even goed van het uitzicht.
Veel plezier nog en een mooi uitzicht gewenst vanuit Hoofddorp.

Groeten Saskia.

Hallo Cor en Marja

We vinden het leuk om jullie reisverslag te lezen en foto's
te bekijken.Wij wensen jullie nog een voorspoedige reis en vooral mooi weer.

Groeten Sjaak en Marijke

tom

wij genieten iedere dag van jullie verslag,jammer voor ons dat de tocht er binnenkort op zit.wij hopen nog op een paar mooie droge dagen voor jullie
Ben van schrik ieder dag aan het fietsen om de conditie wat op te krikken want anders kan ik je nooit bijhouden.