Vijf landen tocht

2-7-12

2-7-12 Obermaubach

De hoge Eifel over hoogte 570 mtr. we starten op 419 mtr.
Het is mooi fietsweer nog geen 20 min.onderweg of moeten al 55 mtr. klimmen.
Dat belooft wat maar even doorzetten en om 10:45 zijn we op het hoogste punt van deze fietstocht.
Nu kunnen we afzakken naar Roermond dat wil niet zeggen dat we trappers niet meer nodig hebben want onderweg zijn er nog wat klimmetjes die overwonnen moeten worden.
Maar je merkt wel dat je gaat zakken op vele punten en dan kan je lekker om heen kijken.
Het riviertje de kyll verlaten we en volgen het riviertje Urft deze stroomt naar een stuwmeer.
Het is een kronkelig stuwmeer met daar aan gelegen dorpen we volgen dit stuwmeer op ongeveer 25 mtr. t.o.v. het water zo hebben we een prachtig uitzicht op dit meer elke keer uit een andere hoek.
We zien hier ook veel vakantie fietsers wij zakken af en hun moeten omhoog het is vaak ook andersom.
De Eifel is een schitterend gebied het is net alsof je in een modelspoorbaan fietst met beekjes een trien en huisjes op de heuvels echt heel erg mooi ik hoop dat foto's mooi uitkomen om een indruk te krijgen.
Er was ook een omleiding want er was een stuk weg weggespoeld en dit was juiste onze route.
Van bovenaf had ik het idee dat we er wel langs konden maar het was een heel gedoe daar met graafmachines en vrachtwagens maar Mar zag dit niet zitten.
Een Duitse meneer vroeg waar we heen moesten en wees ons een andere weg en het snee nog een stuk af ook.
En fietsend en genietend komen we weer op ons slaapadres en hebben we weer een mooie dag gehad.

Gereden: 96 Km
Totaal gereden: 1151 Km.
Schatten:0
Max Hoogte: 578 mtr.

Reacties

Reacties

Martin Haak

Beste Cor en Mar,
Het is weer een prachtig verslag van jullie avontuur.Ik geniet er hier in Oostenrijk dan ook mateloos van bij het lezen.Eifel/moezel is en blijft een pracht gebied.Vanmorgen heb ik alle netwerk tests afgerond en voor de rest van deze dag even lekker op schatjes tocht geweest.Bezocht heb ik een cache in Landeck en gevonden.Ook heb ik er 2 in het Kaunertal gevonden en 1 op 2750 meter op de gletser. Morgen de boel hier afronden en via internet inchecken voor de terug vlucht van woensdag middag vanaf Innsbruck.Mogelijk kom ik weer over jullie heen! Dus kijk maar niet omhoog want je weet het maar nooit wie er op dat moment op de pot zit.
Veel plezier nog en ik reageer wel weer vanuit Het home qth Krommenie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!