Vijf landen tocht

5-7-12

5-7-12 Spaarndam

Gisteravond besloten om toch maar vandaag naar huis te fietsen.
Na wat routes te hebben gecontroleerd was de afstand ongeveer 130 Km.
Gisteren ging dat goed dus kon het vandaag ook wel dachten wij zo.
Om 9:00 uur op de fiets de tellers op 0 en daar gaan we dan.
Als je de kortste weg neemt dan heb je meestal niet de mooiste wegen maar over het algemeen
viel het mee.
We nemen regelmatig rust en passen ons aan aan de omstandigheden, de weg, het gebied en de wind.
Verder is het blijven trappen en opletten op de weg maar ook de omgeving we zien altijd wel wat.
Regelmatig horen we de Fazant en dan is het een sport om hem te zoeken, of andere geluiden van dieren.
De boeren zijn ook vandaag goed in de weer er is weer veel mest uitgereden en de hooibouw is in volle gang.
Ik denk dan nog steeds aan mijn jeugd dat ik ook mee hielp op het boerenland.
Het was vandaag wel zwaar veel wind tegen en heel warm maar aan de andere kant zie je zoveel mooi dingen onderweg.
Nu even het fenomeen billen hier komt de tip die bij ons werkt:
We nemen aan dat de fietshouding goed is want die bepaal je zelf.
Wij fietsen met een fiets onderbroek en daar overheen je gewone broek.
Deze broeken kun je kopen in de fietsenwinkel met een groot assortiment fiets artikelen.
Dan gebruiken we zitvlak zalf ook te verkrijgen in die fietsenwinkel.
Neem regelmatig pauze ga dan niet zitten maar blijf staan dan komen de billen even tot rust.
Eventueel smeer je de billen na 80 Km. weer een keer in het verzacht meteen.
Bij ons helpen deze maatregelen wie weet bij jouw ook.

We vertrokken om 9:00 uur en waren om 20:30 uur in Spaarndam.
Dit is het laatste verslag ik hoop dat het leuk was.
Voor iedereen die nog op vakantie moet geniet lekker en doe wat je leuk vind dat hebben wij ook gedaan.


Gereden: 143 Km.
Totaal: 1519 Km.

Reacties

Reacties

Martin Haak

Beste Cor en Mar,

Helemaal prachtig! Wat een mooie verslagen van jullie reis en niet te vergeten foto materiaal.Ik keek er dit jaar met veel verlangen naar uit tijdens mijn werk/vakantie in Oostenrijk.Al met al is de pech score aan jullie kant, voor zover ik het even heb terug gelezen bij 1 lek bandje gebleven.Geen verkeerde score dus als men daar de kilometer range tegenover zet.
1519 km here me tijd ik moet er niet aan denken hoor! Maar de billen tips zal ik zeker proberen.Kortom meteen maar even zo'n onderbroek aangeschaft.Is het niet mogelijk om iedere 10 kilometer die zalf te gebruiken? Lijkt mij wel prettig als Lien dan even mijn achterwerk insmeert.(anders om is uiteraard ook leuk).Zie het al een beetje voor mij! Mooi even voor over bij de picknic tafel en gaan met de banaan (o nee met de zalf). Maar alle gekheid op de stok fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn.
Ik hoop dat wij binnenkort elkaar nog even in alle drukte gaan ontmoeten.In ieder geval voor wij met onze grote trip gaan beginnen richting Australie.
Hartelijke groet, Martin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!