Vijf landen tocht

30-6-12

30-6-12 Trier Rustdag

Van daag rustig aan eerst ontbijt en toch nog wat spullen drogen er is nog meer nat geworden in de tassen.
En dan rustig naar Trier van te voren even gekeken waar de fiets te stallen met bewaking en deze opgezocht.
En dan lekker de stad in er is veel oudheid in de stad de fietsenstalling in pal naast Porta Nigro
dit is een oude stadspoort gebouwd door de Romeinen deze gaf toegang naar het noorden.
Daarna de kerken bezocht die in het centrum zijn, een paleis en een vervallen badhuis.
Het was druk in de stad er was een kunst markt rond de Porta Nigro en overal kon je wat eten en drinken je weet niet wat je ziet en alle terrassen zitten ook vol.
Wij hebben ook meegedaan je kan natuurlijk niet voorbij een worsten tent lopen en niks kopen.
Tegen 4 uur de fiets weer opgezocht en rustig langs de Moesel weer naar het hotel.
We gaan ons voorbereiden op morgen we gaan de Eifel in we gaan weer omhoog als we Eifel over willen moeten we naar 580 mtr.
Dit hoeft niet in een dag het is verdeeld in over 2 dagen.
Morgen het verslag naar de Eifel als we nog adem over hebben we gaan ons best doen.

Gereden: 20 Km
Totaal gereden: 947 Km.
Schatten:1

Martin Haak

Hoi fiets vrienden,
jammer is het altijd als de boel ondanks de goede zorgen toch nog nat wordt.Helaas het is niet anders.Dan heeft een bezoek aan een aardige stad met allerlei bezienswaardigheden weer een verzachtende werking op het opgelopen natte leed.
Hier in Kaunertal gaat het zijn gangetje.Netwerk is gereed! Dus morgen naar de gletser om een paar schatjes te pakken probeer eerst de Glacial Potholes in Kaunertal/Gletchertöpfe
by gogo CZ | GC32V0Z | Tirol, Austria. en daarna, de Die Welt der Gletscher
by Wambeler | GC1XEAW | Tirol, Austria.
Dus jullie begrijpen wel dat dit ff een mijlpaal gaat worden voor mij in het schatgravers land.

Cor & Mar veel veiligheid en plezier verder met jullie tocht.
Ik ga het vaantje strijken aan deze kant!
Groetjes Martin