Vijf landen tocht

29-6-12

29-6-12 Trier Duitsland

De morgen begon goed wel bewolkt maar droog.
De eigenaar gefeliciteerd met de overwinning op Duitsland en daarna een heerlijk ontbijt.
De bidons en extra fles gevuld met mineraal water was beter als kraanwater volgens de mevrouw
achter de bar en nog gratis ook.
In een tijdsbestek van 15 minuten waren we al 50 meter geklommen.
Tot 11:00 niks aan de hand wel achter ons een donkere lucht hoe onnozel kan je wezen om te denken die blijven wij wel voor.
Net op tijd de hoezen om de tassen gedaan en de regenkleding aan en ja hoor het kwam met bakken naar beneden, de putten en dat zijn hele flinke kunnen de aanvoer niet aan.
Nu hadden we alles tegen op een drukke weg hevige regen bliksem en grote klappen en dit alles is niks voor Mar.
Maar we hadden ook een voordeel we zakte af richting Moesel de weg liep van 300 mtr. Naar 140 mtr.
Dus heel veel remmen en af toe een een beetje bij trappen de remmen op oliedruk komen nu goed van pas.
Rond 12:45 bereikten we de Moesel we waren op Duits grond gebied en om 13:00 uur was het droog even wat gegeten van het nood randsoen en dan weer rustig fietsend verder om 13:30uur nog een flinke bui en toen was het over.
Het zag er zo goed uit dat we de regenkleding uit konden doen en wat droogs aan konden trekken.
Zelfs ondergoed is gewisseld er konden weer foto's worden gemaakt en zo rustig fietsend langs de Moesel richting Trier.
Tien kilometer voor Trier even wat koffie gedronken, bij ons kwam een Vader en Zoon zitten die onderweg waren naar Rome op de fiets.
Even gezellig mee zitten praten en daarna weer verder.
In de GPS staan de alle punten waar we overnachten ook die van Trier maar wel de verkeerde bleek achter af.
Waar ons hotel was waren we al langs gefietst dus we moesten weer terug ongeveer 5 Km.
Het is een gezellig hotel alle mensen uit de buurt komen een pilsje halen, je ziet hele leuke figuren.
Het ging vooral over het voetbal van gisteravond want dat was niet zo goed voor Duitsland.
Heel lekker gegeten en gedronken en daarna lekker rusten morgen Trier verkennen.

Gereden: 97 Km
Totaal gereden: 927 Km.
Schatten:0
Max Hoogte: 353 Km.

Martin Haak

Hallo fiets tijgers,
Weer een prachtig verhaal mensen jammer dat jullie toch weer getroffen zijn door de regen.Maar ondanks dit gegeven schieten jullie toch weer aardig op naar de finish.Ik heb in Oostenrijk ook een aardige netwerk klap uitgedeeld.Alle vakantie verblijven hebben nu internet.De ticket verkoop voor internet gebruik loopt als een trein.
Het dorp waar ik dit alles realiseer heet Feichten in het Kaunertal.
Valt allemaal niet mee met 35 graden en een strakke blauwe hemel.Woensdag de 4-6-2012 vlieg ik weer naar Nederland.
Ga dit weekend nog wat schatjes zoeken hier! Dus die vernemen jullie vanzelf wel neem ik aan op de cache site.

Veel plezier verder met jullie tocht ik ga even te bieren lieren beneden. Groetjes Martin