Vijf landen tocht

26-6-12

26-6-12 Vouziers

Omdat er bij de B&B een aparte keuken was waar je wat kon bakken was ik opzoek gegaan
in de straat naar eieren leek me wel lekker.
Met mijn Ned Frans boekje en mijn goeiste Vranz op pad, maar alle boerderijen waren geen boerderijen allemaal oude mensen in ruste, pech maar toch leuk om te doen.
Na een heerlijk ontbijt met gebakken ei jawel in Frankrijk starten we om 9:16 uur.
Eerst 4 Km. om op de route te komen en dan kan de tocht beginnen.
We volgen nu de Groene Vallei route deze route loopt tot Roermond.
En groen valleien hebben we gezien prachtig.
Maar jullie snappen het al om in een vallei te komen moet je eerst omhoog en
dat was vandaag erg veel.
Er waren klimmen bij van 10% kijk een abdij biertje van 10% kan je op je stoel zo weg krijgen.
Maar een klim van 10% op dat zadel en de trappers dat is andere koek over koek gesproken
dat hebben we ook nog gekocht bij de rijdende winkel die had van alles.
Het weer was vandaag opperbest weinig wind en veel zon in de middag, in de ochtend was er veel sluier bewolking.
Over het weer niks te klagen.
Bij een paar klimmen was de snelheid 6 Km/uur als je nog langzamer gaat heb je zijwieltjes nodig.
Maar met de afdaling haalde we snelheden van 40 Km/uur kijk dat is lekker.
Maar dat is maar voor korte duur want dan komt er weer een klim.
En zo is het de hele dag gegaan bij de meeste afdalingen kom je in een dorpje als iemand ziet heb je geluk want in de meeste dorpen zie je niemand.
Elk dorp heeft ook een kerk sommige kerken dateren uit de 16e eeuw en zijn verstevigd.
Niet omdat ze uit elkaar vielen maar de muren zijn soms wel 3 mtr. Dik gemaakt.
In de oorlog van 16e eeuw schuilde daar de bevolking ook met hun dieren en ze zaten er soms wel een paar weken.
Deze informatie heb ik uit het route boekje.
En na 9 uur onderweg te zijn geweest komen we in het Hotel aan.
Met de voorbereiding heb ik een paar keer gebeld een fax gestuurd een e-mail terug en nog stond onze naam niet in het boek maar er was nog ruimte dus niks aan de hand.
Fietsen in de lobby en wij naar boven.
Al met al een top dag.

Gereden: 99 Km
Totaal gereden:666 Km
Schatten: 0
Max hoogte: 272 mtr.

Martin

Hé fiets tijgers,das ff klimmen en dalen daar in de vallei.
Morgen rond 13:00 vertrek ik voor een netwerk klusje naar innsbruck.Met een beetje mazel kom ik over jullie heen.Kijk maar niet te veel omhoog hoor!Je weet maar nooit wie er op dat moment bij ons in het toestel naar het toilet gaat.
Prettige fiets reis verder en in Oostenrijk lees ik jullie wel weer.
Groetjes, Martinl

Paula

Hallo fietsers,
Leuk om te lezen jullie verhalen. Heel herkenbaar van onze tocht van basel ! Wat kan een mens blij zijn met een rijdende winkelwagen die je tegenkomt in de verlaten streken waar je door fiets he. Wij hadden een stuk in de tocht waar 100km geen winkel was ....wel een voorraad in de tas ...en ineens een winkelwagen! Zelfs verse aardbeien ..We hebben nog wat dagen voor het werk roept en zijn vanmorgen naar de veluwe getrapt. Ik kan je zeggen na alle heuvels op de grote tocht , stelt fietsen hier niet zoveel meer voor.Maar wat een bedrijvigheid hier , en overal eten te koop,te kust en te keur. Jos en Ik kijken met weemoed terug naar de grote tocht en lezen jullie verhalen met heel veel plezier..genieten nog maar ...
Veel fietslezier
Paula

Annemiek

Hallo Cor en Marja,

Leuk, om jullie te volgen en je verhalen te lezen... en over koek gesproken... het is andere koek nu, zo zonder jou...dus geen koekjes PEUR óf pur, hoe schrijf je dat eigenlijk? Maakt niets uit! We wachten gewoon weer tot je er gezellig bent en dan kan je mooi vakantie verhalen vertellen onder het genot van een koekje Pur! Heel veel fiets plezier samen! Groetjes van Annemiek

Miranda

Hoi Cor en Marja,
Fijn om te horen dat jullie de grens over gekomen zijn met al die bepakking. Gelukkig maar dat er geen strenge grenscontrole was. Want anders waren vast al die lekkere dingen ingenomen en wat moeten jullie dan. 10% ja dat is een behoorlijk sterk biertje en berg.
Jullie mogen lekker bijkomen in het hotel wat je gereserveerd heb. Of toch niet? Nou ja lekker slapen maar. En heb je je VISA al gebruikt?
Veel plezier verder en je weet ik fiets met jullie mee vanuit mijn luie stoel.
Groetjes Miranda