Vijf landen tocht

25-6-12

25-6-12 Any-Martin-Rieux Frankrijk

Gisteravond wachten we dat het droog werd om wat te gaan eten maar het werd niet droog.
En om nog een keer klets nat te worden hadden we geen zin in.
Dus hebben we het noodrantsoen maar aan gebroken appels brood beleg en wat artikelen uit het verrassingspakket de witte wijn bijvoorbeeld.
Dus toch nog aardig gegeten en er kan hier en daar wel wat af dus niks aan de hand.
Op de kamer lag informatie over het huis het stamt uit 1865 en is gebouwd door een rijke man die wat fabrieken had in Givet onder andere een leer looierij en andere fabrieken om dat het in givet met de industrie daar erg stonk liet hij 500 mtr. Buiten Givet dit huis bouwen.
Het heeft diverse functies gehad in de oorlog was het een bordeel het is een restaurant en een bar dancing geweest en sinds 1975 weer in particuliere handen.
Om 22:30 hield het op met regenen mooi om de ogen te sluiten en kijken wat de morgen brengt.
De lucht was grijs maar DROOG om 9 uur reden we de oprijlaan af.
We zochten onze route weer op en daar gingen we het ritme hadden we snel te pakken en volgede weer een oude spoorbaan naar Marienbourg daar wat inkopen gedaan en een bakkie in een cafe.
De mannen zitten daar al vroeg aan het bier.
In het cafe zaten 2 dames die ook op de fiets waren op weg naar Parijs gezellig zitten te praten en wat fiets ervaringen uitgewisseld.
De bedoeling was om een stuk af te snijden dat had ik van te voren uitgestippeld wat ik niet wist dat het een zand klei pad was en met de regen van gister dus een modderpoel.
We rijden volgens een boekje dat precies beschrijft hoe je rijden moet en dat lukte ons niet goed dus na een uur zaten we nog in het zelfde plaatsje.
Een behulpzame Vlaaming hielp ons op weg en zo alles toch weer goed gekomen.
Na een tijdje pikte we weer de route op en gaf de GPS weer de richting aan.
Het was vandaag wel klimmen en dalen Tom (mede reiziger naar Santiago)zegt dit zijn heuvels maar als je er voor staat zie je er als een berg tegen op.
Maar alles went dit ook hoe gek het ook klinkt.
Op het bovenste punt heb een prachtig uitzicht en daar genieten we weer zo van.
Om 17:30 komen op het overnachting adres aan een Nederlands sprekende mevrouw verwelkomt ons en vraagt meteen wil u eerst een biertje kijk die ziet wat een mens nodig heeft na deze rit.
De kamer is goed wij kunnen weer lekker slapen straks.

Gereden: 88 Km
Totaal gereden:567 Km.
Schatten:0
Max hoogte 304 mtr.

eveline en martin

Nou nou, jullie krijgen wel steeds mooiere onderkomens! Gisteren een oprijlaan van heb ik jou daar, en vandaag ziet het er uit als een kasteeltje! Morgen een paleis?
Jammer van het weer, maar volgens de weerman gaat het de goede kant weer op.
Leuk he, fietsen over oude spoorbanen, ik stel me dan altijd voor, hoe de stoomtrein daar vroeger reed.

tom

Hoi Mar en Cor,
Leuk dat jullie eindelijk weer in wat heuvelachtig terrein komen,dan kan Cor leuk oefenen voor Santiago want dan gaan we echt de bergen in.
Hopenlijk de rest van de vakantie droog want dat zijn we gewend van jullie