Vijf landen tocht

24-6-12

24-6-12 Givet Frankrijk

Zondagmorgen 9 uur fietsen we langs de Maas stroomopwaarts en dit over een lengte van 42 Km.
Dus we klimmen heel langzaam je hebt het niet eens in de gaten.
Het ritme vinden lukte niet zo een bakkertje vinden wel die zijn op Zondag gewoon open.
Het weer zat ook niet mee regenachtig en veel wind en 14 graden.
Buienradar gaf droog aan maar onze ervaring was anders.
Rustig fietsend volgde we onze route en ik hoorde weer dat paniekerige geroep Cor,
en ja hoor een lekke achterband.
Als een getraind Formule 1 team gaan we te werk ik pak gereedschap Mar haalt de tassen
er af, de fiets op z'n kop en band inspecteren een stuk glas een gedeelte eruit gehaald de rest komt later.
De gewoonte is om meteen een nieuwe binnenband er in te doen maar de plek was bekend dus
daar de band van de velg en gat geplakt opgepompt en A je to buur.
Met 10 min konden we weer verder als de regen harder ging schuilden we even in 2 uur tijd hadden we maar 17 Km afgelegd.
Omdat vandaag de route niet lang was kon dit wel.
Het fietspad vlak naast de Maas hield op en we moesten op de rijbaan over een lengte van 11 Km.
Dan maar even gas geven en stug door fietsen niet vergeten om je heen te kijken naar de mooie plaatjes al valt dit niet mee als het hard regent.
De fietspaden langs de Maas zijn niet het zelfde soms zit er een stuk tussen zoals Luik Bastenaken Luik en dan is er in de tijd ook een paadje ontstaan naast dat fietspad maar als het regent zo als nu is dit ook geen pretje je glibbert weg en band word 2 keer zo dik.
Al met al is alles toch goed gegaan en drijfnat komen we bij de B&B aan een oudere man doet open en praat aardig Hollands op de manier van Alo Alo grappig om te horen.
De fietsen mogen in de garage en wij onder de douche op onze kamer.
Morgen kijken we wel weer verder.

Gereden: 54 Km
Totaal gereden:479 Km.
Schatten: 0
Max Hoogte 134 mtr.

John & Judith

Hoi Cor en Mar, wat leuk om jullie verhalen te lezen. Jammer dat het zo'n slecht weer is, hè. Maar het wordt beter... Nog heel veel plezier. De groetjes van John en Judith.

Saskia

Nou nou, het weer lijkt wel Nederland. Ook vandaag hier veel regen. De natuur om jullie heen ziet er inderdaad mooi uit. Geniet hier vooral van en laat de regen links liggen. Veel plezier komende dagen.

Cees en Josje

He stoere trappers.
Jullie maken tot nog toe een mooie tocht.
Veel plezier verder.

zuidbet@quicknet.nl

He lieve luitjes,

We zij helemaal bijgelzen (liepen wat achter).
We genieten weer van de verhalen en foto's!

Dikke kus Pi, Saar en Lautje

hanny

Hallo Cor en Mar
wat een mooie tocht de foto's uit de buurt van Namen komen erg bekend voor en wat een leuke verhalen veel fiets plezier groetjes Hanny