Vijf landen tocht

23-6-12

23-6-12 Namen rustdag

De dag begon heerlijk rustig geen gepak en gedoe gewoon naar het ontbijt en
neem wat je lekker vind.
Voor onze kamer ligt de Citadel van Namen op 100 mtr. Hoogte.
Het ligt op een strategische plaats op de plek waar de rivier de Sambre en de Maas samen komen.
De heuvel werd al 8000 jaar geleden bewoond en is in verschillende handen geweest.
In 1975 wordt het hele fort aan de stad overgedragen en wordt het terrein gedemilitariseerd.
Na het bezoek aan de citadel naar de stad gegaan waar een hele grote markt was en een gezellige drukte, in alle straten van het centrum staan kramen.
Bij de markt in een oud kroegje een bakkie gedaan en dan kom je weer in de toiletten op z'n Belgisch gemaakt door Buurman en Buurman het idee is er, het resultaat is iets anders.
Maar dat maakt het wel weer leuk in deze streek.
Na de markt langs de Maas de lunch gedaan en weer terug naar het hotel in de namiddag even een biertje halen en wat eten en dan is de rustdag goed gevuld.
De billen hebben ook weer wat rust gehad dus morgen weer op pad.
De rit is ongeveer 50 Km komt altijd wat meer bij is de ervaring maar voor een zondag goed te doen.

Gereden: 0Km
Totaal gereden:425 Km
Schatten:0

Tim en Britt

Hallo reizigers,

Leuk om jullie nu weer eens te volgen i.p.v andersom.
Zo te lezen verloopt de reis op rolletjes met helaas hier en daar wat regen. Wij ontkomen er ook niet aan maar dat moet de pret niet drukken. Heel veel plezier nog! Veel liefs van ons