Vijf landen tocht

22-6-12

22-6-12 Namen

Na een hevige onweersbui met aardig wat regen zag de morgen er weer hoopvol uit.
Wel veel wolken en 16 graden en aardig wat wind maar om te beginnen niet verkeerd.
Gister avond nog even de route aangepast zodat hij 20 Km korter werd.
Ik geef nu ook de hoogtes aan want het vlakke land is over.
Van te voren heb ik de hoogtes opgezocht van de overnachting plaatsen en met die gegevens
ijk ik de hoogtemeter van de GPS want dit afhankelijk van de barometerstand.
Om 9 uur stonden we bij de kassa van het domein de cassiere roept weer een wachter op om te kijken of de hut volgens de regels is achter gelaten dit was in orde dus konden de pedalen weer in beweging worden gebracht.
De route ging voornamelijk over een oude spoorlijn die was omgetoverd als fietspad.
Het fietspad ligt er prachtig bij het voordeel van een oude spoorlijn is dat het niet stijl omhoog gaat en mooie flauwe bochten heeft.
Wel vaak een kruising met gewone wegen waar je wel goed moet opletten de op en af ritten zijn vaak gewoon stoepranden.
De temperatuur ging snel omhoog alleen de tegenwind was soms vrij hard.
Maar geen regen van betekenis en zo komen we toch op een hoogte van 198 mtr.
Dit gaat geleidelijk maar de snelheden van de vorige dagen halen we niet en dat zal wel zo blijven denk ik.
10 Km voor Namen gaat de weg alleen maar naar beneden van 198 mtr. Naar 80 mtr.af en toe een trapje erbij maar dat is dan ook alles.
En zo komen we uit op Sambre een zij rivier van de Maas de oever van de Sambre gevolgd richting Maas.
De oever van de Sambre is bestraat met keien en hier rammelde het voorspatbord los van de fiets van Mar.
Dus gereedschap voor de dag en het probleem verholpen.
De Sambre over gestoken en de Maas gevolgd naar ons hotel.
Het hotel is boven een casino 2 portiers voor de deur wij komen aanrijden ik geef me fietssleutel en dacht zo naar binnen te lopen maar dat was niet het geval.
De fietsen mochten in de garderobe van het casino staan voor de prijs van 4 euro en zelf de bagage naar de kamer brengen.
Morgen een rustdag we gaan eens uitslapen (als dat lukt) en dan Namen ontdekken.

Gereden: 82 Km
Totaal gereden:425
Schatten:0
Start hoogte 23 mtr.
Max hoogte: 198 mtr.

Miranda

Hoi Marja en Cor
Jullie doen het goed. Jullie houden het tenminste droog.
Geniet er maar lekker van.
Vanaf nu wordt het echt trappen, het zwaardere werk.
Groet Miranda

niek van geldorp

het gaat julie goed af het fietsen,ik vind het harstikke
leuk om te volgen.cor en marja ik krijg maandag de
uit slagen te horen van de sken en de ondezoeken.
en verder noch fijne dagen met fietsen.
groet je over buur.

Paula

Ha fietsers,
Leuk jullie site gevonden! In de trekkershut in Diest met het grote veld hebben wij vorig jaar geslapen.Leuk daar en de fietspaden die oude spoorwegen zijn geweest herkenbaar, helemaal leuk.
Vandaag zijn we teruggekomen van onze fietstocht, die we gestart zijn in Basel. We hebben ook weer volop genoten..een geweldige tocht. Geen laptop mee en geen reisverslagen maar je hoort het nog wel eens Cor. Enne de GPS is erg goed bevallen. Nog heel veel fietsplezier de komende tijd.

Iet

Volg jullie natuurlijk iedere dag op de site en lees dat het prima gaat met jullie. Geniet er maar lekker van!
Mar we hebben afgelopen Dinsdag met 4- 3 van O G gewonnen een spannende wedstrijd.En de materiaalman hebben we ook gemist!
Veel fiets plezier en groetjes Iet