Vijf landen tocht

21-6-12

21-6-12 Diest

Voor de zekerheid maar de wekker gezet het was aarde donker in de kamer, en te laat vertrekken gooit het schema in de war.
Dus om 8 uur aan het ontbijt dit was bij de prijs inbegrepen, er logeert ook een dames fietsclub alle waren boven de 65 .
Alle fietsen stonden al klaar 2 met accu viel mij nog mee.
In de eetzaal was het een gekrakeel van je welste wel gezellig.
Na het ontbijt de fietsen bepakt en klaar voor de start de dames gingen ook weg
Nog wel even wat grappen en grollen zo die konden ook lachend op de fiets
hun reis was naar Geel.
Het was weer warm bedompt weer en onderweg hier en daar een spetter
maar dat stelde echt niks voor.
We volgen de LF 50a er moeten overal bordjes staan maar in België mankeert hier nog wel eens iets aan.
Gelukkig kunnen wij onze weg goed vinden en volgen we netjes de route.
Aan het koning Albertkanaal lekker koffie gedronken met wat lekkers wat we hadden gehaald bij de banketbakker.
Langs de route komen we ook door Tongerlo even naar de abdij aldaar gegaan en wat kaarsen opgestoken voor iedereen in onze omgeving.
In Olen even gestopt om even wat water te drinken we stonden nog geen minuut
of er deed een vrouw de voordeur open en begon met ons te praten waar we vandaan kwamen en naar toe gingen .
We hebben gezellig staan praten en gelachen maar we moeten verder want lucht begon te betrekken.
Het was toch verder dan we dachten maar toch op tijd aan gekomen op Provincie Domein de halve maan in Diest.
We hebben een heel veld met 2 hutten en de sleutel van het hek kan het nog mooier.
De vooruitzichten zijn onweer en regen en terwijl ik dit typ gaat het regenen vlug naar binnen.

Gereden: 87 Km
Totaal gereden:343 Km
Schatten: 5

Eveline en Martin

Terwijl ik je tekst lees, komt het hier met bakken uit de hemel vallen, en klapperen de zonneschermen, harde rukwinden, maar nog geen donder gehoord. Ik hoop dat het jullie bui is, zodat jullie alweer droog zitten.
Jaja, dames van 65. Maar goed dat Mar erbij was, want anders had het helemaal een dolle boel geworden Cor!
En iedere dag iets lekkers, is dat omdat je dat er de rest van de dag weer af fietst?
Hier nog spannend nieuws, Mart gaat woensdag een week naar Tirol, met het vliegtuig! Stoer hoor, voor de eerste keer vliegen, en dan ook nog zonder het meissie!
Welterusten, en hopelijk morgen weer droog daar!