Vijf landen tocht

20-6-12

20-6-12 Zoersel België

Een beetje laat opgestaan maar alles kwam toch nog goed.
Ik had wel een gevecht met de slaapzakken om dat we een trekkershut hadden met een
2 persoonsbed ja ja deze hutten bestaan ook.
Het uit elkaar ritsen ging niet helemaal goed bij het einde ging het niet los
maar na een studie van de rits toch voor elkaar gekeregen.
Om dat het er naar uitzag dat het een factoor 30 dag zou worden de blote delen maar ingesmeerd
ik hoor jullie al denken dat zal wel een klusje wezen maar het valt mee.
9:30 op de fiets richting Roosendaal onderweg kijken naar een banket bakker voor iets lekker bij de koffie maar op de route geen bakker wel een gezien maar deze was dicht wegens rijkdom.
Door gereden naar Nispen en om half twaalf de grens over en om half 2 weer want route was zo.
In Achtmaal ( was voor ons de eerste maal) kibbeling gehaald bij de visboer en deze lekker op een bankje met broodjes opgegeten.
In Zundert aardbeien uit de automaat bij de teler en deze in het pas gemaaide gras in België opgegeten even een kwartiertje onderuit.
En zo zakken we af via West Malle naar Zoersel.
De zon was wazig achter een wolkendek maar prima temperatuur om te fietsen.
We komen vroeg in de de jeugdherberg aan, een mooi onderkomen onderhouden en gerund door vrijwilligers even lekker onder douche en op naar het dorp voor een biertje en wat eten.
Op een terras met heerlijk weer een natuur product uit België genomen wat meestal in glas zit heerlijk gezeten en gegeten.

Gereden: 78 Km
Totaal gereden:256 Km
Schatten:5

Eveline en Martin

Waarom heet het daar Achtmaal? Is alles daar in 8-en?