Vijf landen tocht

18 juni

18-6-12

Het plan was 9 uur starten maar het weer werkte niet mee met de buienradar standby
zag het ernaar uit dat het rond 10 uur droog zou worden.
En dat klopte prima, alles stond al klaar dus de fiets volgeladen nou ja wat er op een fiets kan
zodat er ook nog te trappen valt en de reis kon beginnen.
Uit gezwaaid door de buren klommen we op de fiets onze billen weten gelukkig nog van niets.
Op de hoek van de straat kon de jas al uit en zo gingen we richting Leimuiden bij Schiphol natuurlijk een weg opgebroken even om rijden en zo kwamen we toch in Leimuiden.
Langs de ringvaart even wat broodjes gegeten en weer verder richting Nieuwveen.
Via Aarlanderveen naar Meije daar staat een watertoren die lijkt op een potlood en om daar te komen ga je via het Meijepad dit pad loopt door de Zuideinderplassen een smal fietspad met links en rechts water.
Hier hebben wij wel meer gefietst maar ik zag bedrijvigheid .en daar stonden we voor een nood fietsbrug en niet zo een kleintje ook deze brug liep over een pad voor werkverkeer.
Je snapt dat wij met vol beladen fietsen nooit over dit obstakel konden krijgen zonder alles weer van de fietsen te halen, ik had daar weinig trek in.
Ik hield een trekker aan met kiepkar en vertelde dat dit niet makkelijk ging de begreep dit direct en de hekken werden opengemaakt zodat wij niet over de brug hoefden.
Het fietsen in het groen hart is heerlijk mooie dijkjes waar alleen fietsers mogen rijden en onderweg is er altijd wat te zien vooral in de sloten.
De eerste dag en meteen al genieten heerlijk.
Via Bodegraven door de Reeuwijkse plassen een heerlijk stuk om te fietsen we hadden vandaag ook veel wind mee.
Nog even een bakkie gedaan met een zakje heerlijke granen koekjes die in een verrassing pakket zaten gekregen van 2 Leuke meiden (nog bedankt) en zo kwamen in Gouda.
Het eind was in zicht maar de lucht begon te betrekken, een vast ritueel op de vakantie is als we er haast zijn dan even een biertje dit keer ook met bitterballen dus in Gouda dit maar gedaan en na het bier was de lucht weer blauw.
Inkopen gedaan en op naar de trekkershut.
Dit was het voor vandaag.

Gereden: 91 Km
Totaal gereden:91
Schatten: 3

Hanny

Hallo Cor en Marja wat een geluk dat de regen toch nog een beetje bijtijds ophield en jullie een mooie rit hebben gehad ik ga weer genieten van jullie verhalen groetjes Hanny

Saskia

Gelukkig hebben jullie onderweg geen regen gehad. Hopelijk blijft dat zo. Geniet van jullie vakantie.
Heerlijk hoor dat de werkmannen het hek open deden voor jullie, op de foto is de brug ook wel erg hoog. Snap dat je geen zin had om de fietsen te lossen hoor Cor.
Marja, hopelijk heb je Cor deze vakantie echt voor jezelf, de afgelopen weken hebben wij zijn hulp namelijk hard nodig gehad. Wij zullen hem in ieder geval niet bellen.

Marina

Mooie route en leuke foto's.
Fijn dat de eerste lekkernijen uit het verrassingspakket in de smaak gevallen zijn.

Die bitterballen zou ik er in houden hoor!

A je too buur!

tom

Net terug van Oerol eerst even de verslagen van Mar en Cor lezen,jullie fietsen al aardig wat kilometers.
Leuk weer door Kinderdijk,en de moerdijkbrug.
Genieten jullie ervan en houdt ons op de hoogte