Vijf landen tocht

28-6-12

28-6-12 Bascharage Luxemburg

Na het Frans ontbijt (jam en choco pasta) vertrokken we om 9 uur.
Met strak blauwe hemel 24 graden en een zwakke wind mee ging het als een speer.
Omdat er vandaag veel klimmen op het programma stonden en erg warm zou worden deden we wat Dextro in de bidons.
Na een half uur fietsen stond de teller al 11,4 Km en na 1 uur op 17 Km dit hebben we alvast gehad.
Dit kwam goed uit want het was weer op een weg waar de auto's aardig hard reden en daar wil je wel weer van af.
De boeren waren allemaal goed in de weer overal tractoren bezig met het hooi en ook zelfs met een combine er was dus zat te zien.
De route liep veel over wegen waar de auto's flinke snelheden hadden.
Maar ook over wegen die wat rustiger waren en zo fietsen we van dorp tot dorp.
Om 12:15 verlieten we Frankrijk en reden we weer België in aan de rand van de Ardennen richting Luxemburg.
In België nog even boodschappen gedaan de winkel was wel gesloten maar omdat wij op de fiets waren mochten we toch naar binnen en wat inkopen doen.
Om 16:30 uur komen we over de grens van Luxemburg en fietsen we zo naar ons hotel.
Bij een klim is Mar nog geholpen door een wielrenner die gaf haar een duwtje in haar rug.
Bij de laatste 10 Km. was en nog een klim van 9% tot de helft vol gehouden toen maar gaan lopen.
Het was erg warm vandaag we dronken heel wat water maar bij het hotel gerund door Italianen
was het bier koud en lekker.

Gereden: 94 Km
Totaal gereden: 830 Km.